Artikel 1 – Identiteit van de verkoper
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling
Artikel 4 – Promotiedoeleinden ontwerp op maat
Artikel 5 – Herroepingsrecht
Artikel 6 – De prijs
Artikel 7 – Betaling
Artikel 8 – Conformiteit en garantie
Artikel 9 – Levering en uitvoering
Artikel 10 – Overmacht
Artikel 11 – Intellectuele eigendom
Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen
Artikel 13 - Bewijs
Wij zijn:
Lilibeth’s Stories
Elisabeth Holzer
Hertshoornstraat 10/001
2800 Mechelen
E-mailadres: elisabeth@lilibethstories.be
Ondernemingsnummer: BE0754.451.746
Bankrekeningnummer: BE62 9733 9158 2061
1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als onderneming aan jou als consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
2. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
3. Om een bestelling in onze webshop te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
4. Het plaatsen van een bestelling op de website of het aangaan van een overeenkomst tot ontwerp op maat geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.
5. Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.
6. Wij kunnen deze algemene voorwaarden steeds zonder nadere kennisgeving wijzigen. Elke aankoop na de wijziging, houdt een aanvaarding in door de consument van deze nieuwe voorwaarden.
1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.
3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en voor webshopbestellingen zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. In de webshop aanvaarden we Bancontact, Maestro, iDeal, Visa, MasterCard, PayPal, Google Pay, Apple Pay, Shop Pay, American Express. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van je bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
4. Om een product uit de webshop aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
5. Om een ontwerp op maat de bestellen, neem je contact op via het contactformulier of via elisabeth@lilibethstories.be met een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van je wensen. Vervolgens plannen we een verkennend gesprek in, waarin alle mogelijkheden worden besproken. Nadien gaan we aan de slag. Wij zijn slechts gebonden door een bestelling voor een ontwerp op maat nadat we deze schriftelijk bevestigd hebben en nadat we met de uitvoering begonnen zijn.
De consument geeft Lilibeth’s Stories toestemming om de gemaakte ontwerpen op maat te gebruiken voor zowel commerciële- als promotiedoeleinden. Persoonlijke gegevens van de consument worden hierbij steeds onherkenbaar gemaakt.
De consument ontvangt hiervoor geen vergoeding.
Indien je uitdrukkelijk niet wil dat de gemaakte ontwerpen gebruikt worden voor promotiedoeleinden zoals hierboven beschreven, dan dien je dit kenbaar te maken voor de start van de overeenkomst.
1. Overeenkomsten tot ontwerpen op maat kunnen enkel worden opgezegd voordat we aan het werk beginnen. Als richtlijn geldt hiervoor twee dagen na het sluiten van de overeenkomst. De consument kan een overeenkomst niet later dan twee dagen na het sluiten van de overeenkomst tot ontwerp op maat ontbinden zonder het opgeven van een reden. Wanneer de overeenkomst na uitvoering wordt onderbroken, wordt een bedrag aangerekend voor de uitgevoerde werken. Het opzeggen van de overeenkomst moet steeds schriftelijk gebeuren.
2. Gezien de producten vermeld in punt 1 in samenspraak en op maat worden gemaakt, worden deze na levering niet teruggenomen. In dit geval kan je je dus niet beroepen op het herroepingsrecht.
3. Als je goederen uit de webshop koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf). Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug.
4. De directe kosten van het terugzenden van de goederen uit de webshop komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend.
5. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen
6. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder.
6. Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier.
7. Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar elisabeth@lilibethstories.be. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
“MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan Elisabeth Holzer, Hertshoornstraat 10/001, 2800 Mechelen - elisabeth@lilibethstories.be:
- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
- Naam/Namen consument(en)
- Adres consument(en)
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is."
1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet.
2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten, maar exclusief leveringskosten. De leveringskosten worden bepaald doorheen het aankoopproces en gecommuniceerd voordat je je aankoop definitief plaatst.
3. Onze prijzen voor een ontwerp op maat zijn daarenboven exclusief kosten voor het drukwerk. De kosten voor het drukwerk worden bepaald door het aantal exemplaren, de papiersoort en eventuele speciale afwerking. Meteen na het verkennend gesprek, wordt er bij de drukker een offerte aangevraagd, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Er dient schriftelijk akkoord gegaan te worden met de kosten voor het drukwerk.
1. Voor bestellingen uit de webshop kunnen wij enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.
2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.
3. Voor betaling van een ontwerp op maat kan gekozen worden uit de volgende mogelijkheden: betalingen via Bancontact en overschrijving. Eventuele onjuistheden in de facturatie dienen door de consument direct aan ons gemeld te worden, zodat we deze kunnen rechtzetten. Betaal je met overschrijving, dan kan het enkele dagen duren voor we je betaling ontvangen hebben. Bestellingen worden pas verzonden van zodra wij de betaling ontvangen hebben.
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.
1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres. Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de consument en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Wanneer de bestelling bij ons retour komt, omdat je je adres niet correct of volledig opgaf, dan zijn de kosten voor deze retour voor jou.
2. Wij proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. De levering zal plaatsvinden tussen de 2 en 5 werkdagen na verzending. Bij vertraging wordt de consument zo snel mogelijk geïnformeerd. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de consument, behoudens in geval van opzettelijke vertraging.
3. Wij hebben het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten. In geval van niet-levering van de goederen worden de eventueel door de consument betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding.
4. Leveringen in België gebeuren ofwel per briefpost (1-5 wenskaarten incl. enveloppen) in een stevige envelop met priorzending, ofwel via pakketpost (vanaf 6 wenskaarten incl. enveloppen). Vanaf €40 rekenen wij geen verzendkosten aan. Leveringen in Mechelen (postcode 2800) gebeuren altijd gratis.
Verzendkosten 1-2 wenskaarten : €3.20
Verzendkosten 3-5 wenskaarten: €4.80
Verzendkosten vanaf 6 wenskaarten: €6
5. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
7. Indien de door ons geleverde goederen uit de webshop tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 2 dagen melden en de artikelen naar ons terugsturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Neem hiervoor contact met ons op het e-mailadres elisabeth@lilibethstories.be.
We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
Afhalen van de bestelling is mogelijk na afspraak.
1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...
1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s, namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via elisabeth@lilibethstories.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
3. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kunt de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
De consument aanvaardt dat elektronische communicatie als bewijsvoering kan dienen.